5 maj 2013

Uteloppis = det är sommar snart!

Efter ett par veckors paus blev det ordentlig söndagsfrukost igen. Fast först var vi ut på en tidig loppisrunda =)
Jag hade dukat och laddat kaffekokaren på kvällen 

Tekoppar av Hilkka-Liisa Ahola, Arabia

Verkligen fina tycker jag. Dom har jag fyndat för ett par år seda. Tyvärr har jag bara två,  vanligen är priset allt för högt för flera inköp. Tydligen har barnbarnet petat lite på kameralinsen.....

Tallrikarna är norska, Stavangerflint

Bacon och äggröra som vanligt, kaffe, ananasjuice och havrejoghurt

Fina bollglasen med guldkant

Äntligen finns det inhemsk rucola som har mera än tio blad.....den får stå i en gammal kruka, Arabia eller Kuppis.
Jag gjorde en del fynd i dag, och en hel del under veckan så jag återkommer senare. Ha en fin söndag!

5 kommentarer:

  1. Jeg kommer til søndagsfrokost hos deg:-) Det ser kjempelekkert ut, både oppdekningen og maten!

    SvaraRadera
  2. Välkommen Tove, nähelst du är i närheten =), du skulle kanske känna dej hemma med allt norskt porslin!

    SvaraRadera