21 maj 2013

En ful fisk i skåpet


Den här fisken har jag haft gömd i skåpet. Har köpt den för ett antal år sedan  och en liten tid hängde den på väggen också. Då vi flyttade ville jag inte hänga upp den här.  Den är samtidigt riktigt ful (och tung är den med) men ändå har den någonting som tilltalar mej. Det är antagligen orsaken till att jag fortfarande har sparat den.
Jag har aldrig ens kommit mej för att leta upp den på nätet. I dag gjorde jag det och högst antagligt  är den gjord av Willi Fischer på Eco Stengods   http://www.signaturer.se/Sverige/ego.htm
Vad ska jag göra med fisken?
Vilka fulheter har ni sparat i skåpen?

3 kommentarer:

  1. I actually like the fish very much. I'd hang it!

    SvaraRadera
  2. Fisken är liksom sådär kul och lite "fulsnygg". Borde hängas på väggen och vara riktigt fräck på rätt ställe! Det finns en del "fula fiskar" i våra skåp med, som vi av en eller annan anledning inte gjort oss av med för att man har en viss kärlek till dem ändå.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar sådan mörk keramik. Det är just det att man måste hitta det rätta stället till sådana små tavlor, det passar ju inte att spika upp den ensam på en stor väggyta, men du hittar nog ett bra ställe till slut :)

    SvaraRadera