16 maj 2013

Samlade fynd

Lilla nalle skulle vara sista fotot men ville absolut vara först. Efter sju försök gav jag upp.....Han är ju så söt så låt gå då!
Jag har inte hunnit ta bilder av allt jag har hittat dom senaste veckorna, men nu ska det bli en hel hop med samlade fynd. Kokeshi-dockorna var en helt ny bekantskap för mig. Dessa nickar på huvudet och är från 50- eller 60talet

Ett oemotståndligt par =)

Fina ljusstakar från Stelton, Danmark, Arne Jacobsen

Två set med kaffekoppar från Egersund, Norge. Den handmålade serien heter Unique och är designad av KB Johansen. Jag har faktiskt några delar från förut, kanna, serveringsfat och såssnipa.

Charmiga fruktknivar , Solingen

En miniatyrvas, signerad RA ?

Bagge från  Szilasi, Visby

8 jättefina kaffekoppar , Seltmann Weiden H Bavaria

En uppsättning vaser, W Germany, den röda och den höga Austria. Den röda är litet speciell, då den är fast upptill, menad till ljusstake?

I dag fanns lampan på Ekotori, och den måste jag ha. Den kommer också garanterat att stanna hos mig.

Ännu lite smått och gott. Sockerskål och gräddsnipa, Kosmos,Gefle.
En söt liten björn,(ingen anin om var han kommer ifrån), liten burk för nejlikor,en blå liten Pärlan, Reijmyre (någon som samlar? Kommer att få gå vidare)
Ännu ett par salladsbestick från Norge och salt- och pepparfiskar i teak.
Och det var allt. Nästan. =)










3 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd du har gjort! Gillade speciellt baggen! Och lampan! De danska ljusstakarna har jag också, någonstans... :)

    SvaraRadera
  2. Lampan var ju ursnygg! Resten också förstås...

    SvaraRadera