5 maj 2013

Mycket tyskt

Den här veckan har det blivit så många fynd att jag måste samla dem i grupp. En stor del av sakerna är WestGermany. Allt annat utom fatet kommer att få gå vidare.

Det här fatet hittade mannen för 3euro vilket jag tyckte att var ett riktigt fynd. Strehla keramik, GDR

Så ett till mysteriefynd. Väldigt lik en annan liten vas (ytan på den övre delen) som jag visat  tidigare.
Aladins lampa? IR keramik? Någon som vet? Hittade ingenting på nätet.

En dansk Krenit-skål, och en ljusstake som jag redan har två av, så den kommer nog att säljas vidare.

Några böcker åt barnbarnet 3 svenska och en finsk.

Tillökning till mina gula glas, nu har jag ett helt dussin. Jag betalade 30c för glaset och då sa försäljaren att jag skulle ta stopet också. Det är märkt Lillien przellan, och jag misstänker att den är målad senare, fint gjort dock, -71 eller -74.


Här är både loppisfynd och hittegods från återvinningsrummet nere i källarvåningen.(plåtlådan och det aprikosfärgade fatet) Den svarta burken med rött lock är i glas, gris och äppelask i teak och ett rött, italienskt fat. En hel korg fylld med Sera; 14 koppar, 15 fat och en assiett, allt för 10 euro. Jag kommer att hålla 6 par, resten får säljas på sommartorget. 


Är det någon som känner till denna märkning?

Denhär då? Kan det vara en Bitossi, Rosso?
Dessutom köpte jag två tunikor i dag, inget retro tyvärr, och tidigare i veckan hittade jag 6st mockaskedar med svarta bakelitskaft (?) + 6st kaffeskedar. Så allt som allt en lyckad fyndvecka. 







4 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina fynd. Gillar verkligen teakäpplet. Ett sådant ska jag hålla utkik efter till min äppelsamling :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också äpplet väldigt mycket =), bra gömma dessutom!

    SvaraRadera
  3. I'm not familiar with that triangle mark, but the bowl is beautiful. Great finds!

    SvaraRadera