11 maj 2013

Sommarens projekt

I dag gjorde vi en tur till landet för att söka mitt sommarprojekt, och för att plantera morsdagsrosor  på mammas och mommos grav. Stolen hade jag hittat på nätet, och den fanns hos en bekant handlare. Han höll den några veckor åt mej.

Den är jätteskön att sitta i men behöver en hel del puts och omsorg.  Just nu tänker jag att det skall bli ett grått eller turkost ylletyg, en ny sittdyna såklart och trädelarna skall målas blanksvarta. Hur låter det? Nu då det är varmare har jag tänkt fixa den på balkongen.

Lite annat smått o gott hittade vi på vägen, men det får bli till senare. Det var meningen att vi skulle hem till lägenheten också, hade laddat upp med köttpiroger, knackorv och tänkte njuta av kaffe på bakongen där. När vi körde ner på gården fattade jag att nycklarna blev hemma i stan...........Kan jag få lite extra gråa celler till morsdagspresent?

6 kommentarer:

  1. Your new chair has great bones! It will be a beautiful piece once you work your magic on it.

    SvaraRadera
  2. I hope so, I can see it in my mind, but.... =)

    SvaraRadera
  3. Å så lekker form den har!! Den kommer til å bli vakker, gleder meg til å se!! Lykke til:-)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig form! Den kan verkligen behöva nytt tyg och omsorg så den får visa sig i sin fulla glans. Turkost eller grått, båda låter bra, beror kanske på var den ska stå. Benen skulle jag dock hållit som de är :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kommer troligen att stå i vardagsrummet, där det är gråblåa väggar. Benen är "knottrigt" lackade och armstöden trädel är målad i grönt, tänkte att det skulle bli mera enhetligt =)

      Radera