6 maj 2013

Djurisk promenad

Jag tog en promenad i det vackra solskenet. Tog sikt på en köposälj några kvarter bort,(angående jakten på teakskåpet till köket) och stannade på vägen för att titta in i Frälsningsarmens loppis. Där fanns sköldpaddan och musen. Lådan bakom fanns i återvinningsrummet, den ska jag fylla med sommarblommor åt svärdottern.

Ugglan fanns i en antikaffär på hemvägen.Norramns, Motala. Antagligen gjord som  reklam för  ABF i Motala. Söt som bara den.

Skålen formad som en sköldpadda måste ha några årtionden på nacken.

Musen var endast märkt med ett M, kanske ett svagt T

Den lilla teakmusen har jag haft ett par månader och den är egentligen en brosch fyndad på loppis förstås., dom hade en hel skål full. Tyvärr har nålen lossnat men den får jag fixad i dag. Inget teakskåp såg jag men jakten fortsätter.

3 kommentarer:

  1. Ugglan är ju helt underbar, vilken härlig blick!

    SvaraRadera
  2. Håller med, ugglan var jättefin :)

    SvaraRadera
  3. Tack, jodå hon talade till mej med den blicken =), vem kan motstå en sån?

    SvaraRadera