13 jan. 2013

Plåt,glas och stekt gös = söndag

Dethär charmiga fartmonstret hittade jag i går på nyöppnade loppiset. Jag är ingen leksakssamlare , men .....

Efter lite googlande blev det klart att den är rysk och gjord nångång på 60-70-talet. Kommer nog antagligen att säljas, kanske.....

Dessutom bar jag hem 5st efterrättsskålar. Är det någon som känner igen dom?

Jag jobbade morgontur i dag, och till min förtjusning kom jobbkompisen med nyfångad gös, färdigt filerad. Nu är den svängd i rågmjöl och stekt i smör med gräddsås, till kokt potatis och broccoli. Nammmmm,Nu skall jag njuta!

3 kommentarer:

  1. Dom grå efterrättsskålarna tror jag är Saara Hopeas "Bistro". Finns i dom typiska Iittala-färgerna grått, blått och lila.

    SvaraRadera
  2. Ja jag tror att du har rätt! Då har jag ju verkligen fyndat! Jag tänkte sälja dom som okända, tur att jag inte hann göra det!Tack ska du ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt bra fynd! Det var foten som fick mig att reagera. Den var för snygg för att vara namnlös formgivning. Jättesnygga. Själv skulle jag inte ha något emot den lila varianten av skålarna.

      Radera