6 jan. 2013

Äntligen


..ska jag få in alla mina fynd från den lyckade fredagen. I dag blev inga loppisbesök, mitt knä är ilsket av allt springande i trappor i går. Tvättstugan i källaren+ två veckor byke = dålig kombination. Tydligen måste jag dela upp bilderna i två inlägg
Allting samlat på bordet före disk...

Jag köper ganska sällan kläder på loppis, men denhär vintagejackan kunde jag inte lämna kvar trots ett ganska högt pris, Den passade perfekt

Tyget har fina färger och struktur

Jag gillar knapparna
Jag hittade gardiner till gästrummet som jag sökt länge. Färgen är mera senapsgul än på bilden och materialet känns som en blandning av ylle och linne

Två st påslakan, jättefina, dom ska min svärdotter få till födelsedagspresent.

Två par engelska kaffekoppar, gillar dom starkt men tänker sälja dom. Till salu alltså, är det nån som vill ha dom? Eller så blir dom en give away då jag snart kommer upp i mina första 1000 sidvisningar, hurraa!Tydligen är det Kathie Winkle, Ironstone Broadhurst Staffordshire , men med fel fat !BUU

Tre par koppar från Gefle, Marta. Till salu.

Ganska små men fina.

2 kommentarer:

  1. Jackan är verkligen fin! Den är säkert ett fynd även om du fick betala för den :) Å fina påslakan, svärdottern blir säkert glad! Å så hoppas jag hon inte läser din blogg före födelsedagen ;D
    (

    SvaraRadera
  2. Jo, visst är den! Jag tycker verkligen mycket om den, jag tror att den blir ganska mycket använd ochså.
    Svärdottern blev glad =)

    SvaraRadera