27 jan. 2013

Örfilar aka kanelbullar och loppisfynd

Söndagen till ära fick mannen lust att baka bullar. Snart spreds en härlig doft av kanel, kardemumma  och kaffe.. I sådant fall är det ju inte svårt att slita sej från skoluppgifter....
Det är omöjligt att äta EN bulle då dom är varma..... Nam nam nam

Ljusstaken hittade jag för ett par veckor sedan. Den såg så oanvänd ut att jag först trodde att den var ny.
Men då jag svängde på den stod där Jouluna 1962, julen -62. Den har nog blivit använd högst en gång tror jag.Vacker form ock kombinationen svart+ koppar är ju riktigt fint. Är det någon som känner igen  den?

Fruktkorgen i string-stil köpte jag på loppis i Helsingfors för ett par år sedan. Jag tvill minnas att den kostade hela 1,50e.
Ena foten är klotformad. 

3st assietter hittade jag i förra veckan. Turi design har jag inget av från förut.

August heter dekoren 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar