7 apr. 2013

Inspirerad och insnöad

Jag är ingen morgon människa så oftast blir mitt morgonmål mest bara kaffe och mera kaffe. Nu blev jag inspirerad av fina Madelen på bloggen Palmingo vintage, och bestämde mej för en ordentlig söndagsfrukost. Då jag väl känner mej själv dukade jag redan på kvällen. Jag behövde endast koka kaffe för mannen gjorde resten ( han känner mej lika väl ....)
Vaknade till en grå söndagsmorgon, kaffekokaren "puttrar"
Oj, vad det ska bli gott!

Ska jag verkligen lägga i mej allt detdär?
Strax efter att vi hade ätit började snön rasa ner. I går var det väldigt "vårigt", det droppade och smälte över allt. Då vi satt i bilen , köade till biltvätten (säkert vårmärke!) hade jag fönstret nere och solen hettade på kinden. Kanske tom gjorde några nya fräknar. Nu är kupolen på kyrkan täckt med snö
snön växer sig högre och högre för var stund

Jag ser knappt ett kvarter framåt

Snart behövs en snöplog

Nej se det snöar,.......
JAG VILL ATT DET BLIR VÅR NU!

9 kommentarer:

  1. Så fint bord med flotte Sera tallerkner! Jeg fant noen nye Sera- saker i helgen, de kommer snart i en post:-)
    Men stakkar, har det kommet ennå mer snø!?! Den har ikke kommet hit, det håper jeg vi slipper. Nå er jeg så trøtt av vinter. Men snøbildene er jo helt magiske, spesielt det med de parkerte bilene og hjulsporene!!

    SvaraRadera
  2. Tack Tove!Ja, stackars oss! Nu håller det på och klarnar, tur nog.

    SvaraRadera
  3. Men oj vad mycket snö. Här i Gbg har vi vår och sol ich värme ;)

    SvaraRadera
  4. Aj aj, släng inte mera salt i såren =) Nog kommer väl solen hit också snart, njut av den nu!

    SvaraRadera
  5. Men oj så trevligt att jag lyckats inspirera till en härlig frukost! Det där ser riktigt gott ut, jag tror jag kommer till er och äter nästa gång....men jag slipper gärna vädret. Vi var i Varberg(igen) i morse och det kom stora vita tussar en kort stund, sedan kom solen fram och värmde resten av dagen så det hann aldrig lägga sig. Har lika dana dricksglas i fyra färger :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen, här är ju vintagebyafest snart =)

      Radera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Härligt med en riktig dukad söndagsfrukost :D

    SvaraRadera
  8. Jo, det kändes bra =), vi funderar på att rycka upp oss och göra det i alla fall varannan söndag.

    SvaraRadera