9 dec. 2012

Väl använd ledig söndag

 
I dag åkte vi till enav de nyare loppisarna ( fast jag borde ha stannat hemma och läst till tentan på tosdag..) Det var värt besöket, ja hittade en hel del fina grejer

Vaserna ville jag ha mest för färgerna, har ingen aning om dom är nya eller gamla eller varifrån dom kommer. Men jag gillar dom i alla fall.
Vas eller glas? Det stora glaset såldes som vas. Bottnet och formen är likadana som i små snapsglasen. Dom är från Riihimäki glasbruk, 50c/st

Glaset har en aning av lyster på ytan och höst upp finns en klar kant. Hade tänkt att den skulle passa locket och underlaget jag köpte för ett par dar sedan, men nej, minnet bedrog. Det var litet för stort. Assietterna var nästan gratis, 4st.

Jag gillar mönstret, inte heller här har jag nån aning om tillverkare.

Skopan/ sleven är ett mysterium. Keramik med teakskaft. Inte helt ny, men hittar ingen matchande bild på nätet. Punch, bål, glögg????

En kupa som såldes som ostkupa men är i mitt tycke alltför stor.25x13 cm inre mått, har sällan en så stor ost

Camoplast, per alimenti ?

Och allra sist en häst till barnbarnet som älskar i-ha-haa. Dessutom hann jag med litet tvätt, matlagning ,ett 4-årskalas, och lite dålig film med mycket blandat godis.Ingen dålig söndag, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Fina fynd! Speciellt snapsglasen! Va billigt! Vasen tror jag är ett glas- alltså om de blåa brevid är snapsglas. Det liknar nämligen våra glas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag lutar också åt det hållet, ganska stort och tungt nog, ock mera mörklila än på bilden. Har ni många?

      Radera