20 nov. 2012

17 timmar, 900km, del 3

Här kommer resten av loppisfynden från förra veckan. Sen var det allt, inte dåligt loppat på en dag, tycker jag.

En mellanstor blomkruka av GOG, Arabia, Suvi-serien. Vasen har jag haft länge, och ljusstakarna hittade jag nyligen.

Ett ensmt roligt champagneglas, har 3st liknande dessertskålar från förut

Sedan lite färgat glas....

Tjock, tung skål, härlig färg och fina vågiga former. Känner någon till varifrån den kommer?

En litet konstig åskgrå skål. Litet sned från ena hållet sett....

och undertill ett sådant märke, som om den blivit kapad?

En "lillasyster" till mina gamla orangeröda vaser, kanske en Aladin

Fyra (lkör?)glas...

samma skrovliga yta som på champagneglaset. Kan kanske anvädas som en liten dessertskål med någonting julgott i?

Retro hushållspappers- hållare




Inte riktigt min färg men jag gillar den ändå

Liten ostkupa med rostfritt fat,

Fat/ skål, mera gråblå än på bilden,
Har en märkning undertill, vad kan den betyda?
Sist, men inte minst, en fin gammal ljusstake med teakfot. Tror att jag tänder den snart.

1 kommentar:

  1. Men oj så mycket fina saker.
    Vi har några små glas med sådan skrovlig yta i olika färger. Just våra är från Skruf.

    Ljusstaken på sista bilden är väldigt fin.

    SvaraRadera