1 aug. 2013

Tema vitt

Återvinningsrummet levererade igen. Idag fanns det fyra pinnstolar att hämta. Smutsiga som bara den, men hela och stadiga. Jag tror att dom får bli mina nya köksstolar efter en ordentlig rengöring.

Träskorna var ett köp i Somerniemi. Made in Finland står det undertill. Försäljaren sa att det är Scholl, men  har dom gjorts i Finland? Strl 36, så alldeles för små för mej, men kanske någon vill ha dom. Snygga tycker jag. Och i riktigt gott skick trots att jag tror att dom har något årtionde bakom sej. 70-tal?



Frukostsetet hittade jag för en tid sedan på Emmaus för en liten peng. Upsala Ekeby Karlskrona står det under. Någon som vet mera? 

3 kommentarer:

  1. Snygga stolar! Och helt gratis! pinnstolarna har börjat bli dyra tycker jag. för något år sen såg man dem för under 5€ och nu är de uppe ibland i 20-lappen styck. å så finns det de som bara slänger.....ja jag säger då de...

    SvaraRadera
  2. Älskar pinnstolar! Och koppen var söt, tv-modell men jag har aldrig sett den dekoren förr.

    SvaraRadera
  3. Pinnstolar är så snyggt. Nu kan vi inte riktigt matcha dem med vårt bord, så det blir till att köpa "nytt".

    SvaraRadera