12 mars 2014

Duck and (not) duckling

För ett par veckor sen firade vi min examen tillsammans med ett stort gäng vänner.  En härlig kväll med mycket skratt. En massa presenter fick jag också, fast jag hade sagt att min present är minä vänner. I ett av paketen fanns denhär härligheten En Duck av Hans Bolling. Ursprungligen från år 1959 men nu ny producerad.

Den lilla Ducklingen som hör till har jag inte (ännu) men hemma fanns det en pytteiten unge som genast tydde sig till en modersfigur.

Hon har väntat länge

Lillungen

Kannan köpte jag för ett par veckor sen på loppis. Mest gillar jag färgen men formen är fin den med.

Trots långa sunder med Google har jag inte lyckats hitta uppgifter om kannan.

Någon som vet?

Den får bo uppe på dammiga hyllan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar