15 maj 2013

Sakta men säkert

Sakta men säkert går mitt klänningsprojekt framåt. Ännu finns det en del att fixa, fodret i livet skall fästas ordentligt, underkjolen skall fållas och bältet sys. Det röda är ett tillfälligt försök. Så borde ju midjan hittas också.....
Jag kunde ju ha städat lite före jag tog bilden ser jag =)
Vintageklänningskursen har sin avslutning på veckoslutets Vintage byafest i Kurala bybacke. Då blir det modevisning, (jag kommer inte att vara med, men har lovat att komma på plats, med rätt utstyrsel) gamla bilar, dans, pyssel, vintageförsäljning, rundturer på museet . Byafesten pågår i två dagar

8 kommentarer:

  1. Å så fin du er!! Riktig lekker, jeg er SÅ imponert! Morsomt med vintage- motevisning, skulle ønske jeg var litt nærmere:-)

    SvaraRadera
  2. Tac Tove, du är så snäll! Semestertur till Finland?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å ja, det hadde vært morsomt! Har som mål å ta en tur til Finland, drømmer om å se Tempelkyrkan, Aalto og alt det andre fine finske:-)

      Radera
    2. Bara säg till då du är på väg =)

      Radera
  3. Vad fin den blev och vad duktig du är. Du kommer göra succé på byfesten.

    SvaraRadera
  4. Tack Madelen! Succen är väl nog litet osäker =)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig klänning! Önskar jag också hade kunskap och tid att sy klänningar åt mig själv, då skulle jag ta på mig en sådan klänning och komma på den där byafesten ;D

    SvaraRadera
  6. Jag är ganska säker på att du kan, enligt bloggen har jag fått den uppfattningen att du är väldigt händig =). Vad skojigt det skulle va om du kom =)

    SvaraRadera