27 mars 2013

Fredag, lördag, söndag II

 Förutom vaser hittade jag två par fina gardiner också på helgens loppisturer. Och då jag egentligen borde jobba på mina uppgifter till innovationsprojektet så passar det ju bra att jag pysslar med att visa er fynd i stället....

I Vanda låg domhär och väntade på mej. Tunt fint bomull, verkar helt oanvända då färgen inte har bleknat nånstans.
Bilden ger inte rättvisa åt tyget.

Salo bjöd på dessa färgklickar. Tjockt bomull med lite struktur i tyget. En aning bleknat på ett par ställen, men inte så att det stör. Kunde kanske användas till en klänning? Kjol? Kasse? Jacka? typ en sån  Jag vill minnas att det går att få åt stora flickor också....

Jag sökte fram några gardiner som jag har haft redan länge. Dessa fick jag av min mamma för kanske 5 år sedan för att göra en klänning. Hon gav dem med villkoret att jag faktiskt skulle använda dom också. Hmm, jag funderar ännu på modellen, jag vil vara absolut säker före jag klipper sönder tyget.

Jag älskar mönstret och färgerna, och det tunga fallet i tyget. Grundfärgen är lite mera guldaktig beige än på bilden.

Ett inköp för några år sedan, tyvärr finns det bara en längd. Lite samma historia som med det förra tyget. Jo, jag har många planer men få blir verklighet. Här har färgen blivit en aning starkare än i verkligheten.

Igen gillar jag strukturen. Stadigt bomull.
Domhär är dom enda som verkligen har hängt i mitt köksfönster  i gamla lägenheten. Tunna, fint fall och släpper en del ljus genom. Inte säker men gissar på en blandning av bomull och ylle.
Vilka är din favorit?

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga tyger! Gillar verkligen det översta och så givetvis det du fick av din mamma, det kommer bli en fantastisk sommarklänning garanterat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag också, måste bara hitta den perfekta modellen =)

      Radera
  2. Det med träden :) Men alla har sin charm!

    SvaraRadera