2 dec. 2012

Mari S, Ax och andra fynd

För ett par veckor sedan var det en sån dag då allt gick åt skogen. Bl.a slog jag sönder den gröna kupan som hörde till ljusstaken till höger.Suck. I dag hittade jag en lykta med en turkos kupa. Fin som den är, men jak köpte den med tanken att kupan kanske passar till teaklyktan.

Och ja! Det lönade sig att ta chansen. Blev hur fin som helst!

Lite annat hittade jag också. En liten svart/turkos skål, en liten teakbricka med två skålar, och en skål av Mari Simmulson.

Skålen har ingen märkning, svensk?

Skålen  är mera brun än på bilden, ca.20x30 cm och är från serien Ax. Den är större än dom som jag hittade i UE-boken

Den är märkt UE SWEDEN, maris.
Oj vad det var roligt att gå runt på loppisen efter ett par hektiska veckor med tent, praktik och massor av uppgifter.. Ska bli skönt med jullov snart, även om det betyder jobb för min del.. Men bara jobb!

1 kommentar:

  1. Va roligt att du hittade en ny kupa till dina fina teakljusstake!

    SvaraRadera